Passie voor goede service

 

Wie regelmatig het nieuws kijkt, wordt niet vrolijk van de negatieve berichten omtrent de financiële situatie en de economische crisis. Dit treft veel mensen en veelal wordt er bezuinigd op vrije tijd en luxe producten en diensten. Hierdoor wordt de horeca sterk getroffen. Maar aan iedere crisis komt een eind en mensen zullen toch de behoefte hebben om af en toe op stap te gaan, een weekendje weg of een avondje cocktails drinken!

horeca-payrollersOf je nu in een restaurant werkt, een café, hotel of discotheek, als medewerker wil je goede service verlenen aan je klanten. Aangezien het niet de beste tijd is voor sollicitanten (weinig banen, veel werklozen), is kwaliteit des te belangrijker. Goede sociale vaardigheden en klantgerichtheid zijn belangrijk. Werkgevers houden van mensen met goede social skills. In de zomer ziet het horecaseizoen er vaak het beste uit. Goed weer, volle terrasjes en hotels zorgen voor een hoge omzet en creëeren weer werkgelegenheid.

Tegenwoordig komt het vaak voor dat werknemers in de horeca via een payroll contract werken. Hierbij wordt een payroll bedrijf de juridische werkgever van de werknemer, maar bepaalt de opdrachtgever (bijvoorbeeld het café, restaurant of hotel waar de werknemer in de praktijk werkt) onder andere de werktijden, werving en selectie, vakantiedagen en de hoogte van het salaris. Payrolling neemt voor de opdrachtgever veel juridische en administratieve rompslomp uit handen. Informeer jezelf als werknemer goed over de voorwaarden en voor- en nadelen van payrolling.

 

Tags: